• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

عقب‌نشینی دلار در مقابل طلا

  • کد خبر : 12225
  • 19 بهمن 1401 - 6:52
عقب‌نشینی دلار در مقابل طلا
قیمت طلا امروز چهارشنبه 19 بهمن ماه با کاهش دلار آمریکا افزایش یافت زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو علی‌رغم گزارش شگفت‌انگیز مشاغل هفته گذشته، به موضع جنگ‌طلبانه‌تر بازنگشت.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه با کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو علی‌رغم گزارش شگفت‌انگیز مشاغل هفته گذشته، به موضع جنگ‌طلبانه‌تر بازنگشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، با کاهش ارزش دلار آمریکا از اوج یک ماهه خود، قیمت طلا افزایش یافت. بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۸۷۵ دلار و ۷۰ سنت و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به یک هزار و ۸۷۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار با کاهش ۰.۲ درصدی نسبت به اوج یک ماهه در جلسه قبل عقب‌نشینی کرد. دلار ضعیف‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، ارزان‌تر می‌کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس بیان کرد که فدرال رزرو برای مهار تورم بالا، احتمالا باید نرخ بهره را حداقل به ۵.۴ درصد افزایش دهد. طلا نسبت به نرخ‌های بهره بالا حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

کسری تجاری ایالات‌ متحده در ماه دسامبر افزایش یافت و نیمی از انقباض شدید ماه قبل را معکوس کرد زیرا واردات دوباره بهبود یافت و صادرات کالاها در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی و کاهش قیمت نفت خام به کمترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید.

در همین حال، داده‌های بانک مرکزی چین نشان داد که چین در پایان ماه ژانویه ۶۵.۱۲ میلیون اونس طلای تروی در اختیار داشت که از ۶۴.۶۴ میلیون اونس در پایان ماه دسامبر افزایش یافت.

«اس‌ پی‌ دی آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز گذشته ۰.۳۲ درصد افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۲۷ سنت در هر اونس، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۷۷ دلار و ۴ سنت و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۶۴۲ دلار و ۲۴ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12225

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.