• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت کارینو تاسیسات:

قطعات پلاستیکی جایگزین خوبی برای قطعات برنجی نیست

  • کد خبر : 2881
  • 17 آبان 1398 - 17:10
قطعات پلاستیکی جایگزین خوبی برای قطعات برنجی نیست
مدیرعامل شرکت کارینو تاسیسات گفت: بسیاری قطعات پلاستیکی جایگزین قطعات برنجی شدند و به مرور زمان به دلیل استهلاک از بین رفتند اما قطعات برنجی به دلیل دوام بیشتر و عدم زنگ‌زدگی مجددا به عنوان مواد اولیه برای تولید قطعات در راس کار قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت کارینو تاسیسات گفت: بسیاری قطعات پلاستیکی جایگزین قطعات برنجی شدند و به مرور زمان به دلیل استهلاک از بین رفتند اما قطعات برنجی به دلیل دوام بیشتر و عدم زنگ‌زدگی مجددا به عنوان مواد اولیه برای تولید قطعات در راس کار قرار گرفتند.

علیرضا ارمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: فعالیت اصلی مجموعه کارینو تاسیسات، تولید فیلترهای پلی‌فسفات، فیلترهای مغناطیسی و تمام لوازم جانبی پکیج است. ما توانسته‌ایم در چند سال اخیر و با شروع تحریم‌ها، قطعات وارداتی پکیج را با کیفیتی در سطح جهانی تولید و روانه بازار کنیم. مجموعه ما تولیدکننده و توزیع‌کننده قطعات پکیج است و عمده مشتریان محصولات ما، شرکت‌های تولیدکننده پکیج مانند شرکت‌های بوتان، ایران رادیاتور و لورچ هستند.

وی افزود: مواد اولیه تولید فیلترها در بخش قطعات پلاستیکی، مواد پلیمرآکلین و پلی‌آمید است که این مواد، وارداتی هستند. با توجه به افزایش نرخ ارز، این مواد نیز افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند؛ در نتیجه مجبور به جایگزینی مواد پلی‌‌پروپلین با این مواد شده‌ایم. برای ساخت شیرآلات، شیر زانو، شیر پروانه‌ای‌ و فیلترهای مغناطیسی از قطعات برنجی ساخته شده از آلیاژ مس و نیکل استفاده می‌کنیم که جهت تامین قطعات برنجی مورد نیاز خود، مجموعه ناب شیر را راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت کارینو تاسیسات در ادامه اذعان کرد: مجموعه ما اولین تولیدکننده فیلتر پلی‌فسفات و سنگ پلی‌فسفات است. هر دو قطعه مصرفی در پکیج، از ایجاد رسوب در این محصول جلوگیری کرده و عمر مفید پکیج و مبدل آن که مهم‌ترین قطعه در پکیج است را افزایش می‌دهد. سنگ پلی‌فسفات به دلیل نوع تکنولوژی خاصی که در ساخت این نوع سنگ به کار رفته است می‌تواند آب خروجی از پکیج را قابل شرب و خوراکی کند.

ارمی بیان کرد: برای تولید فیلترهای پلی‌فسفات علاوه بر مواد پلی‌پروپلین، از مواد کامپنت نیز به ‌عنوان مواد افزودنی استفاده می‌کنیم که میزان تزریق و استفاده این مواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این فیلترها قابلیت شکنندگی دارند و در مناطق کوهستانی مانند آذربایجان، برودت هوا باعث شکستن این فیلترها می‌شود. بنابراین با افزودن این نوع مواد به مواد اولیه فیلترها، انعطاف‌پذیری و مقاومت محصول در مقابل برودت هوا افزایش می‌یابد. این نوع فیلترها در انواع پکیج‌ها قابل استفاده هستند اما به دلیل نا‌آگاهی بسیاری از مردم و تولیدکنندگان از وجود چنین قطعه‌ای و همچنین قیمت نسبتا بالای این محصول، پکیج‌های فاقد فیلتر مشتری بیشتری دارند.

وی ادامه داد: این فیلترها مانع ایجاد رسوب در مبدل پکیج می‌شوند، مبدل قسمت مهمی در پکیج است و قیمت بالایی نیز دارد اما در صورت استفاده از این نوع فیلترها، عمر مفید و کارآیی پکیج بیشتر می‌شود. همچنین مجموعه ما توانسته سنگ پلی‌فسفات ضد رسوب را نیز تولید کند این قطعه باعث تصفیه و قابل شرب شدن آب خروجی پکیج می‌شود. ما با کمک آزمایشگاه متالورژی رازی توانسته‌ایم به عنوان اولین تولیدکننده سنگ پلی‌فسفات که خاصیت خوراکی دارد را نیز تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت کارینو تاسیسات ابراز کرد: مجموعه کارینو، اولین واردکننده رخت‌ خشک‌کن الکتریکی در ایران بوده است و ما اکنون در حال برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط تولید این محصول طبق فرمول و تکنولوژی کشور چین هستیم. این رخت خشک‌کن ۲۳۰ وات مصرف برق دارد، در شمال و جنوب کشور به دلیل رطوبت هوا، کارآیی بهتری را از خود نشان داده است. بدنه این دستگاه به دلیل انتقال سریع حرارت توسط آلومینیوم، از این فلز و تفلون نچسب ساخته شده است. حداکثر تا یک سال آینده به تولید انبوه این محصول نیز دست خواهیم یافت.

وی در پایان اضافه کرد: مشکل اساسی ما، عدم شناخت مشتریان از لوازم جانبی پکیج است که بدون توجه به کیفیت و فقط صرفا بر اساس قیمت پایین، پکیج را خریداری می‌کنند. در ایران بسیاری از پکیج‌های چینی طرفداران زیادی دارند که این موضوع، به تولیدکننده داخلی آسیب جدی وارد می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2881

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است