• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

قیمت خودرو در سراشیبی سقوط

  • کد خبر : 9191
  • 11 دی 1401 - 7:50
قیمت خودرو در سراشیبی سقوط
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آذر ماه امسال، رکورد ماهانه تولید خودرو در پنج سال اخیر شکسته و نزدیک به ۱۲۷‌هزار دستگاه خودرو در یک ماه توسط خودروسازان تولید شد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آذر ماه امسال، رکورد ماهانه تولید خودرو در پنج سال اخیر شکسته و نزدیک به ۱۲۷‌هزار دستگاه خودرو در یک ماه توسط خودروسازان تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، عبدالله توکلی لاهیجانی بیان کرد:‌ تمام رویکردهای موجود چه در حوزه تولید و چه در حوزه واردات، نشان از ریزش قیمت خودروها در بازار دارد.

وی افزود: از سوی دیگر، نخستین محموله‌های وارداتی خودرو وارد کشور شده است و همین روند با شدت بیشتری هم در تولید و هم در واردات تا پایان سال و سال آتی نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: بنابراین، بر اساس عرضه‌های سنگین خودرو تا پایان سال توسط خودروسازان و همچنین واردکنندگان، شاهد رقابتی شدن بازار خودرو خواهیم بود.

توکلی لاهیجانی ادامه‌ داد: می‌توان پیش‌بینی کرد که با توجه به افزایش عرضه و محدود بودن تقاضا در بازار، خودرو کالای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و با ریزش قیمت خودروها در بازار مواجه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگرچه از بسیاری دردهای مزمن صنعت خودرو مانند تولید ناقص یا خودروهای انباشته در پارکینگ‌ها که در پنج سال گذشته گریبان صنعت را گرفته بود، گذر کرده‌ایم و به ترمیم، تثبت و رشد جریان تولید دست یافته‌ایم اما آنچه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت اهمیت فراوان دارد، پرداختن به ریشه این عارضه‌ها است که همواره عدم رسوخ فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت خودروی کشور است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌ کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، توسعه خودروها با نشان‌های بومی و استفاده از فناوری‌های نوین در محصولات خودرویی کشور با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

توکلی لاهیجانی توضیح‌ داد: هم‌اکنون برنامه‌ریزی به‌ گونه‌ای است که ۹ محصول مختلف روی بن‌سازه‌های (پلتفرم‌های) بومی توسعه و در سال آتی وارد بازار شود و بدین ترتیب در کنار واردات خودرو، فضایی رقابتی در بازار خودروی کشور ایجاد خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: برای اینکه نتایج حاصله به صورت پایدار در صنعت خودروی کشور تداوم داشته باشد و با فراز و فرود استراتژیک که ریشه بسیاری از مسائل این صنعت است مواجه نشویم، دو سند درباره برنامه تحولی صنعت خودروی کشور و رویکرد دانش‌بنیان شدن در این صنعت منتشر شده است.

این مقام مسئول وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم‌زمان پروژه تغییر قواعد حاکم بر صنعت خودروی کشور با تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با قانون ساماندهی صنعت خودروی کشور در حال انجام است و در این مسیر از نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور در هفت کارگروه مختلف تخصصی بهره گرفته شده است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، توکلی لاهیجانی در پایان یادآور شد: امیدواریم با رویکردهای نوین به کارگرفته شده در صنعت خودروی کشور، علاوه بر رقابتی شدن بازار خودرو، شاهد رشد پایدار صنعت خودروی کشور باشیم. صنعتی که ظرفیت‌های فراوانی را در زنجیره شرکت‌های دانش‌بنیان، قطعه‌سازان و خودروسازان در خود نهفته دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9191
  • منبع : ایرنا

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.