• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان مطرح کرد:

ماشین‌سازی صنعتی جایگزین درهای لولایی

  • کد خبر : 3975
  • 27 بهمن 1398 - 22:32
ماشین‌سازی صنعتی جایگزین درهای لولایی
مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان کاشفی به نبود امکانات برای رصد کردن نمونه‌های خارجی چنین دستگاه‌هایی در دهه 60 اشاره و گفت: در آن زمان امکان کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی دستگاه‌های تکنولوژیکی فراهم نبود، لذا تنها تکیه‌گاه فکری و معنوی ما برای ساخت و پیشرفت در این زمینه، قدمت دیرینه و تاریخی صنعت طلا و جواهر در کشور بود. در واقع مهم‌ترین کاری که توانستیم در این پروسه یاد گرفته و عملیاتی کنیم، جایگزینی ماشین‌سازی صنعتی و پیشرفته به جای درهای لولایی به همراه تلفیق آن با هنر ایرانی بود.
مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان کاشفی به نبود امکانات برای رصد کردن نمونه‌های خارجی چنین دستگاه‌هایی در دهه ۶۰ اشاره و گفت: در آن زمان امکان کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی دستگاه‌های تکنولوژیکی فراهم نبود، لذا تنها تکیه‌گاه فکری و معنوی ما برای ساخت و پیشرفت در این زمینه، قدمت دیرینه و تاریخی صنعت طلا و جواهر در کشور بود. در واقع مهم‌ترین کاری که توانستیم در این پروسه یاد گرفته و عملیاتی کنیم، جایگزینی ماشین‌سازی صنعتی و پیشرفته به جای درهای لولایی به همراه تلفیق آن با هنر ایرانی بود.

رسول کاشفی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشـت: در سال ۱۳۶۵ برای اولین‌بار و به همراه دو برادرم، زمینه کاری تولید صندوق نسور و آسانسوری را ایجاد کردیم به طوری که تا امروز، تغییرات عمده‌ و مثبتی را شاهد بودیم و هستیم.

وی درباره مصرف‌کنندگان این صندوق پیشرفته نسوز و آسانسوری توضیح داد: بیشترین مصرف این دستگاه در صنعت طلا و جواهرفروشی است البته که خدمات ما به جز در این صنعت، ذیل اماکن عمومی همانند موزه‌ها و مکان‌های امنیتی که اشیاء قیمتی در آنجا نگهداری می‌شود را نیز شامل می‌شود. با این حال صندوق‌های نسوز و آسانسوری تولیدی، به صورت کاملا پیشرفته و امن در اختیار واحدهای تولیدی طلا و جواهر قرار می‌گیرد.

مزیت زمانی صندوق جدید

مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان، با اشاره به اینکه زمینه سنتی این صنعت، فاصله زیادی تا زمینه پیشرفته آن دارد، اضافه کرد: در روش سنتی، طلافروش برای ایجاد امنیت در فروش محصولات طلا و جواهر در مغازه، حین ورود و خروج از مغازه، به پهن و جمع کردن محصولات همت می‌ورزید که این روش به طور متوسط بین دو تا سه ساعت از زمان مغازه‌دار را هدر می‌داد، اما با تکنولوژی جدید که در دستگاه تولید شرکت ما کاملا مستتر است، مزیت زمانی فوق‌العاده‌ای برای مصرف‌کننده ایجاد می‌شود.

کاشفی ادامه داد: مزیت زمانی این دستگاه‌ها در نسبت با روش سنتی آن، کاهش زمان مصرف شده دو تا سه ساعته به ۴۰ ثانیه است. درواقع مغازه‌دار با فشار دادن یک اهرم یا دکمه امنیتی، پس از ۴۰ ثانیه، تمامی محصولات طلا و جواهر خود را درون صندوق نسوز نگهداری خواهد کرد. همچنین فرایند ۴۰ ثانیه برای پهن کردن محصولات، پس از باز کردن مغازه نیز وجود دارد به طوری که کل فرایند باز و بسته شدن صندوق برای نگهداری و نمایش طلا و جواهر، ۸۰ ثانیه است.

وی درباره مزیت این صندوق‌ها در مواقع اضطراری اظهار داشت: یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه پیشرفته، غیرفعال کردن سیستم دستی در فرایند نگهداری و نمایش طلا و جواهرات برای مشتری است. علاوه بر این وجود سیستم اضطراری در این دستگاه شامل موارد پر خطر همچون سرقت و … که سرعت عمل را به نصف میزان معمول یعنی ۲۰ ثانیه کاهش می‌دهد، از جمله مزیت‌های مهم این دستگاه است.

دقت عمل بالا در مواقع اضطراری

مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان به مواد اولیه به کار رفته در این دستگاه اشاره و افزود: مواد اولیه این دستگاه شامل فولاد و آلیاژهای مختلف است که ابزارآلات الکترونیکی-برقی، تجهیزات موتوری، گیربکسی و تابلو برق بر روی آن نصب می‌شود. ساختار ترکیب‌بندی مواد اولیه این دستگاه طوری است که قسمت ماشین‌سازی موجود در آن را به دقت عمل بالایی از واکنش در موارد اضطراری می‌رساند.

کاشفی یادآور شد: ۹۰ درصد مواد اولیه این دستگاه از بازار داخلی تامین و در ساخت آن به کار گرفته می‌شود به طوری که تهیه آن از بازار داخلی، فرآیند تولید را تسهیل و چابک کرده است.

وی افزود: بدنه‌ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و طراحی پیشرفته، ضد سرقت است. درواقع کدگذاری آن شامل صفحه تاچ، پدهای معمولی و ساده، کد ۶ رقم تا ۱۲ رقم، کد مدیر، رمزهای دیجیتال، رمزهای مکانیک و قفل‌های ۱۴ پرده‌ای امنیتی می‌شود.

صادرات واسطه‌ای

مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان با اشاره به اینکه تا امروز این شرکت به طور مستقل نتوانسته صادراتی در این زمینه داشته باشد، عنوان کرد: البته این معنای این نیست که صادراتی نداشته‌ایم بلکه چندین‌بار توسط واسطه‌هایی توانستیم چندین و چند دستگاه تولیدی را به کشورهای اطراف شامل اربیل عراق، افغانستان و ارمنستان و برخی دیگر از کشورهای همسایه صادر کنیم. با این حال در چشم‌انداز صادراتی شرکت، تعریف صادرات مستقل دستگاه‌های تولیدی وجود دارد. لذا پتانسیل صادراتی شرکت برای تحت پوشش قرار دادن کشورهای اطراف به صورت بالقوه امکان‌پذیر است.

کاشفی به بدیهی بودن مشکلات تولیدی برای خیل عظیم شرکت‌ها در کشور اشاره و تصریح کرد: هیچ کاری بدون مشکل نیست و هر کاری که زمینه تولیدی برای آن تعریف شده باشد، مشکلات خاص خودش را دارد. درواقع هر صنفی دچار فراز و نشیب‌های متعدد و گوناگونی است که تحت شرایط مختلف، واکنش‌های متعدد با خود به همراه دارد. با این حال مهم‌ترین مشکل این صنعت، وجود نوسانات قیمتی به صورت روزانه است که یکی از اصلی‌ترین عوامل این نوسانات، بدون تردید، تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه کشور ماست.

وی به تاثیر این تحریم‌ها اشاره و تاکید کرد: وجود تحریم‌ها مشکلات متعددی برای روند اجرایی و روبه رشد شرکت ایجاد کرده است به طوری که در این زمینه، چندین و چند پروژه عمده را از دست دادیم که اگر در این زمینه مشارکت می‌کردیم مطمئنا به ضرر اقتصادی مجموعه تبدیل می‌شد.

همت عالی در تولید

مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان به مقاومت این شرکت در برابر موج تحریم‌ها در برابر تعدیل نیروی کار اشاره و عنوان کرد: اشتغال مجموعه از ابتدا تاکنون روندی صعودی داشته است به طوری که از مجموع سه نفر در ابتدای کار به حدود ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده است. در این میان نزدیک به ۱۳ نفر از این تعداد، نیروهای کاملا متخصص و فنی هستند که متدهای جدید را برای پوشش تکنولوژیکی دستگاه، رصد و آن را ضمیمه دستگاه طی فرایند تولیدات جدید می‌کنند. با این حال مجموعه مدیریتی شرکت تا امروز اجازه نداده است که فشار ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، اشتغال مجموعه را کاهش دهد چرا که اعتقاد داریم برای عبور از این مسیر سختی که کشور به طور فزاینده دچار آن شده است، باید همت عالی را مد نظر تمامی اعمال، رفتار و تولیدات خود قرار بدهیم.

کاشفی ضمن اشاره به پتانسیل خوب این مجموعه برای افزایش میزان ظرفیت تولید، افزود: ظرفیت تولید به صورت سالانه در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دستگاه است که البته ذیل پروانه تولید، محدودیتی برای سقف تولید این دستگاه تعریف نشده است. بنابراین در چشم‌انداز تولیدی، پتانسیل افزایش سه برابری تولید یعنی افزایش تا سقف ۳۰۰ عدد صندوق نسوز به صورت سالانه وجود دارد.

وی تکنولوژی مورد استفاده در ساخت این دستگاه‌ها را پیشرفته عنوان و یادآور شد: تکنولوژی این دستگاه کاملا بومی و ابتکاری و دارای فرایند غیرپیچیده‌ای است. درواقع ضرورت ابتکارورزی برای چنین دستگاهی، از سال ۱۳۵۹ زمانی که نزد یک استاد کار گاوصندوق‌های سنتی به نام «اصغر آقا» در اصفهان مشغول به کار بودم، ایجاد شد. بنابراین ضرورت عبور از فرایند سنتی به شیوه‌های جدید برای تسهیل و امنیت بیشتر ذیل صنعت طلا و جواهر، به مرور و تحت شرایط کاملا بومی و داخلی، امکان‌پذیر شد.

عبور از روش سنتی

مدیرعامل شرکت صندوق نسوز جهان اصفهان توضیح داد: از همان ابتدا برای ایجاد ابتکار و عبور از روش سنتی، سیم را به عنوان یک بالابر در صندوق به کار می‌گرفتیم که به مرور زنجیر جایگزین سیم شد و کم‌کم متوجه نقص‌های بی‌شمار این روش شدیم به طوری که هر روش ابداعی، تصحیح ‌کننده خود برای رسیدن به روش بعدی برای ما بود. مهم‌ترین مولفه‌ای که در این راستا مد نظر قرار می‌دادیم، ایمنی و امنیت صندوق‌های تولید شده ذیل مسیرهای مختلف بود. پس طی مسیرهای سخت و مختلف تجربی از پیچ‌ و مهره‌های با قطر بالا استفاده کردیم که با تولید پنج تا ۱۰ عدد، تغییراتی در روند تولید ایجاد شد که البته مورد استقبال خیلی از مصرف‌کنندگان قرار گرفت.

کاشفی به نبود امکانات برای رصد کردن نمونه‌های خارجی این دستگاه‌ها در دهه ۶۰ اشاره و افزود: در آن زمان امکان کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی هر دستگاهی وجود نداشت، بنابراین تنها تکیه‌گاه فکری و معنوی ما برای ساخت و پیشرفت در این زمینه، قدمت دور و دراز این صنعت در کشور بود. درواقع مهم‌ترین کاری که توانستیم در این پروسه یاد گرفته و عملیاتی کنیم، جایگزینی ماشین‌سازی صنعتی و پیشرفته به جای درهای لولایی در این صنعت بود.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه خدمات پس از فروش این شرکت ۱۰ ساله است، درباره امنیت کاربری دستگاه‌ها برای مصرف‌کننده گفت و خاطرنشان کرد: رمز دستگاه‌ها طبق دستورالعمل خاصی عمل می‌کند که در این راستا هر مشتری می‌تواند رمزگذاری شخصی و جداگانه خود را برای ایجاد امنیت بالا داشته باشد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3975
  • نویسنده : کیارش جوادی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است