• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین

مشکلی برای تامین مواد اولیه نداریم

  • کد خبر : 1318
  • 08 بهمن 1398 - 10:46
مشکلی برای تامین مواد اولیه نداریم
عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین گفت: به دلیل تعدد تولیدکنندگان میلگرد صنعتی در کشور، برای تامین مواد اولیه تولید مفتول مشکلی نداریم و قادر به تهیه گریدهای مورد نیاز خود از تولیدکنندگان هستیم.

عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین گفت: به دلیل تعدد تولیدکنندگان میلگرد صنعتی در کشور، برای تامین مواد اولیه تولید مفتول مشکلی نداریم و قادر به تهیه گریدهای مورد نیاز خود از تولیدکنندگان هستیم.

احمد فرد شاهین تپه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت شرکت فرد شاهین تپه، اظهار داشت: این شرکت مفتول گالوانیزه تولید می‌کند و ماده اولیه برای تولید این محصول، میلگرد بوده که از سایزهای ۵٫۵  تا هشت میلی‌متر به صورت آجدار است. فولاد مورد استفاده برای تولید مفتول گالوانیزه در شرکت ما ساده کربنی است.

وی افزود: پس از تولید مفتول از میلگرد، این مفتول در فرآیند کشش قرار می‌گیرد و سپس به بخش گالوانیزه انتقال می‌یابد که فرآیند آن به صورت غوطه‌وری گرم است. مفتول گالوانیزه برای تولید محصولات پایین‌دستی به کار می‌رود که ازجمله آن‌ها می‌توان به توری فنس، گابیون و سیم خاردار اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین اضافه کرد: ظرفیت اسمی شرکت حدود ۵۰ هزار تن در سال است ولی با توجه به شرایط اقتصادی کشور، کمتر از این میزان محصول تولید می‌کنیم.

فرد شاهین تپه تصریح کرد: بخشی از محصول تولیدی شرکت در قسمت واحد تولید مفتول گالوانیزه به طور مستقیم به فروش می‌رسد و بخشی دیگر به واحد تولید سیم خاردار انتقال می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: مفتول گالوانیزه در شرکت ما گرید یا آلیاژ خاصی ندارد و از نوع کربن پایین است. انواع مفتول تنها بر حسب قطر تغییر می‌‌شود و عموما سایز آن از ۱٫۵ تا ۵٫۵ میلی‌متر است. در نظر داریم که خط تولید فولادهای دارای کربن بالا نیز به مجموعه اضافه شود.

عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین در خصوص وضعیت بازار داخلی مفتول فولادی، عنوان کرد: طی یکی دو سال اخیر بازار مفتول کشور از این محصول تقریبا اشباع شده است و با توجه به میزان تولید مفتول، می‌توان گفت که کمبودی در این خصوص احساس نمی‌شود.

فرد شاهین تپه، صادرات را یکی از راهکارهای رونق در تولید مفتول فولادی دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد شرکت‌ها از وضعیت رکود خارج شوند، بهترین راه صادرات بوده و به همین دلیل شرکت ما به مقوله صادرات به صورت جدی وارد شده است. به طوری که از سال گذشته که نرخ ارز به میزان قابل توجهی افزایش یافت، صادرات به عنوان یکی از استراتژی‌های شرکت در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد از محصولات شرکت فرد شاهین تپه صادر می‌شود.

وی با ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت صنعت فولاد، بیان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته، واحدهای بزرگی در زمینه تولید میلگرد در کشور توسط بخش خصوصی احداث شدند که توانستند کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کنند. لازم به ذکر است که ماده اولیه تولید مفتول میلگرد ساختمانی نیست و عموما به میلگردهای مورد استفاده در صنعت مفتول، میلگردهای صنعتی گفته می‌شود. بنابراین شرکت ما در تامین مواد اولیه خود با هیچ کمبودی مواجه نیست.

عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین با اشاره به کاربرد مفتول گالوانیزه در صنعت، اظهار کرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از مفتول تولیدی شرکت برای محصولات بعدی یعنی در تولید سیم خاردار، فنس، توری گابیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان تولید این محصولات بستگی به سفارش دریافتی دارد. توری گابیون و سیم خاردار عمده‌ترین تولیدات شرکت را تشکیل می‌دهند.

فرد شاهین تپه خاطرنشان کرد: توری گابیون محصولی است که برای تولید فنس‌های کنار جاده‌ای به ویژه در کوهستان‌ها جهت جلوگیری از ریزش سنگ به جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه استفاده توری به این صورت که از مفتول سبدهایی تولید می‌شود که درون آن‌ها با سنگ پر شده و همین سنگ‌ها مانع ریزش کوه و سقوط سنگ به جاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه عمده تولیدکنندگان مفتول بخش خصوصی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه مشکل چندانی به ویژه در امر تولید برای بخش مفتول‌سازی فولادی به چشم نمی‌خورد. تامین‌کنندگان با تولیدکنندگان در این بازار بدون دخالت و یا فرآیند خاصی می‌توانند با یکدیگر در مورد قیمت مواد اولیه و محصولات به تفاهم برسند. با این حال، مشکلات عمومی تولیدکنندگان این حوزه که به شدت آن‌ها را درگیر خود کرده، مالیات و بیمه هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت فرد شاهین خاطرنشان کرد: قوانین دست و پاگیر بیمه‌ای و مالیاتی چالش عمده تولیدکنندگان است. البته در مورد بیمه، تخفیف‌ها و ملاحظاتی از سوی دستگاه‌های متولی در مورد تولیدکنندگان صورت می‌گیرد. با این حال، در خصوص مالیات سختگیری‌هایی از سوی دستگاه‌های متولی انجام می‌شود که از اختیار آن‌ها خارج است و در این رابطه نیازمند تغییر و تلطیف قوانین به سود تولیدکنندگان هستیم. این یعنی حتی اگر فرد مسئول در اداره‌های مالیاتی قصد تغییر در مالیات تولیدکنندگان به سود آن‌ها داشته باشد، قانون این اجازه را به آن شخص نمی‌دهد و ممکن است تبعاتی داشته باشد.

فرد شاهین تپه اذعان کرد: مسئولان قصد کمک به تولیدکنندگان را دارند اما باید توجه داشت که صرف شعار دادن برای حمایت از تولید کافی نیست و قوانین و مقررات مخل تولید باید اصلاح شوند. مالیات عملکرد و به ویژه مالیات بر ارزش افزوده، فشار زیادی را به تولیدکنندگان وارد می‌کند. به طوری که یک ممیز مالیاتی، ممکن است یک کارخانه با قدمت ۴۰ تا ۵۰ سال را به چالش بکشد و یا دچار مشکل حقوقی کند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه بیمه برای تولیدکنندگان افتاده اما کافی نیست و برای حل مشکل تولیدکنندگان، باید متولیان به اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده توجه زیادی داشته باشند. سال‌های زیادی می‌شود که قانون مالیات بر ارزش افزوده تعلیق یا تصحیح نمی‌شود؛ چراکه مهلت این قانون که قرار بود چند سال به صورت آزمایشی به اجرا درآید، به اتمام رسیده است اما هر سال در بودجه تمدید می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1318

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است