• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت نسوز خوزستان:

مقررات واردات کالا، معضلات ناشی از تحریم را تشدید کرده است

  • کد خبر : 4342
  • 15 مرداد 1398 - 17:53
مقررات واردات کالا، معضلات ناشی از تحریم را تشدید کرده است
مدیرعامل شرکت نسوز خوزستان گفت: با توجه به اینکه ما با تحریم مواجه هستیم؛ برای کنترل کردن آن، قوانینی وضع شده است که واردات را بی‌نهایت سخت‌تر کرده است.
مدیرعامل شرکت نسوز خوزستان گفت: با توجه به اینکه ما با تحریم مواجه هستیم؛ برای کنترل کردن آن، قوانینی وضع شده است که واردات را بی‌نهایت سخت‌تر کرده است.

حاتم محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت نسوز خوزستان در سال ۷۴ با هدف تولید فرآورده‌های نسوز، در شهر اهواز تاسیس شد. عمده محصولات ما، شامل انواع جرم‌ها و قطعات پیش ساخته و همچنین آجرهای عایق و سنگین بوده که با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن تولید می‌شوند. مشتریان اصلی ما، صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی هستند.

وی افزود: بخشی از تولیدات ما، به قطعات مونولیتیک اختصاص دارد که شامل محفظه برخورد مذاب تاندیش، لنس دمش ازت، دلتای سقف کوره قوس الکتریکی، دام‌های تاندیش، انکر بریک، ول بلوک و نازل اسلایت گیت است. محفظه برخورد مذاب تاندیش با نام‌های توربو استوپر یا ایمپکت پوت تاندیش شناخته می‌شود. استفاده از این قطعه در تاندیش فولادسازی، باعث کاهش توربولانس مذاب و جدایش بهتر ناخالصی‌ها در مذاب می‌شود. این قطعه تاکنون به دو صورت آلومینا سیلیکاتی و آلومینا اسپینلی تولید شده است.

این تولیدکننده نسوز در ادامه بیان کرد: دلتای سقف کوره قوس با ترکیبات مختلف آلومینا سیلیکاتی، آلومینا تبولاری و آلومینا کرومیتی در شرکت نسوز خوزستان تولید می‌شود. این قطعه تاکنون به صنایع بزرگی مانند شرکت فولاد خوزستان، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان عرضه شده است.

محمدپور در ادامه اضافه کرد: آجرهای انکر بریک نیز، در ابعاد و اشکال مختلف و ترکیبات متفاوت به‌صورت ریخته‌گری قابل تولید بوده و در سقف و دیواره کوره‌های پیش‌گرم تا دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت نسوز خوزستان در خصوص لنس دمش ازت، توضیح داد: لنس دمش ازت یا گاز خنثی عموما در فولادسازی به‌صورت اضطراری استفاده می‌شود. به این صورت که اگر به هر دلیلی سیستم دمش گاز از کف پاتیل (پرژینگ پلاگ) عمل نکرد، پاتیل به ایستگاه لنس منتقل شده و دمش گاز خنثی جهت آخال زدایی فولاد توسط این لنس‌ها صورت گیرد.

وی درباره مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه نسوز، اذعان کرد: با توجه به اینکه ما با تحریم مواجه هستیم؛ برای کنترل کردن آن، مقرراتی وضع شده است که واردات را بی‌نهایت سخت‌تر کرده است. از یک طرف گاهی کالا خریداری شده مدت زیادی در گمرک می‌ماند و از طرف دیگر، برای انتقال ارز، دچار مشکلات زیادی هستیم. قسمتی از پول‌های ما که قرار بود صرف خریدن مواد اولیه شود، یک سال است که بلوکه شده و پاسخ مناسبی از سوی بانک مرکزی به ما داده نمی‌شود.

محمدپور در پاسخ به این سوال که آیا به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‌کنید یا خیر، بیان کرد: یکی از خدمات شرکت نسوز خوزستان، ارائه خدمات پس از فروش، شامل نصب و به‌کارگیری محصولات نسوز به مشتریان خود است.

مدیرعامل شرکت نسوز خوزستان در خصوص اشکال ویژه نسوز، تصریح کرد: برخی از این قطعات، در کشور تولید می‌شود و مابقی به علت کمبود برخی مواد اولیه، عدم دانش فنی کافی و یا مقرون‌به‌صرفه نبودن تولید آن، از کشورهای دیگر وارد می‌شود. در حال حاضر، برخی از شرکت‌های تولیدکننده نسوز در حال تحقیق بر روی این قطعات هستند و در نظر دارند تا جایگزین‌های مناسبی برای اشکال ویژه وارداتی پیدا کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4342
  • نویسنده : پویا رجبی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است