• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیر بازرگانی شرکت داروپوش:

واردات تیوپ بسیار هزینه‌بر است

  • کد خبر : 6299
  • 10 اسفند 1398 - 12:13
واردات تیوپ بسیار هزینه‌بر است
مدیر بازرگانی شرکت داروپوش گفت: در زمینه تولید تیوپ آلومینیومی به خودکفایی رسیده‌ایم و قادریم نیازهای صنایع دارویی را در داخل کشور تولید و تامین کنیم. در حقیقت واردات تیوپ به دلیل هزینه بالای حمل‌ونقل توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین، شرکت‌های داروساز ترجیح می‌دهند از تولیدات داخلی استفاده کنند.

مدیر بازرگانی شرکت داروپوش گفت: در زمینه تولید تیوپ آلومینیومی به خودکفایی رسیده‌ایم و قادریم نیازهای صنایع دارویی را در داخل کشور تولید و تامین کنیم. در حقیقت واردات تیوپ به دلیل هزینه بالای حمل‌ونقل توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین، شرکت‌های داروساز ترجیح می‌دهند از تولیدات داخلی استفاده کنند.

صادق فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت داروپوش از سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را در زمینه تیوپ آلومینیومی که در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آغاز کرده است و سالیانه توانایی تولید ۸۰ میلیون تیوپ را دارد.

وی بیان کرد: مواد اولیه مورد استفاده ما شمش آلومینیومی ۹۹٫۸ درصد است که به طور کلی از شرکت آلومینیوم ایران و المهدی مواد اولیه ضروری را تهیه می‌کنیم. در حال حاضر، با توجه به سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده است، امکان خرید از بورس کالا برای ما وجود دارد.

مدیر بازرگانی شرکت داروپوش توضیح داد: با اینکه در بورس کالا دارای سهمیه هستیم اما به دلیل قانون‌گذاری و مدیریتی که در این خصوص اعمال می‌شود در زمینه تامین مواد اولیه با مشکلات بی‌شماری مواجه هستیم، به گونه‌ای که تصمیم‌گیران با روند تولید و مشکلات صنایع پایین‌دستی آشنا نیستند، به همین دلیل به جای کمک و حمایت از صنایع تولیدی بومی، به روند تولید محصولات آلومینیومی در کشور صدمه وارد می‌کنند.

فتحی افزود: در سال گذشته، سهمیه ما را به دلیل نداشتن کوره ذوب قطع کردند اما در سال جاری با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توانستیم مجددا سهمیه مورد نیاز و ضروری را از بورس کالا بگیریم که البته این امر، بسیار زمان‌بر بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، به دلیل رکودی که در کشور وجود دارد، فعالیت‌های تولیدی و میزان تقاضا برای خرید شمش خالص آلومینیومی کاهش یافته است. هرچند که به دلیل عدم‌ امکان صادرات مواد اولیه آلومینیومی، دسترسی ما به مواد اولیه آلومینیومی بهتر از سال‌های گذشته شده است.

مدیر بازرگانی شرکت دارو پوش اذعان کرد: میزان فروش محصولات تولیدی ما در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته شده که دلیل این امر به خاطر، قانون منع واردات است؛ به گونه‌ای که امکان واردات و خرید تیوپ آلومینیومی در سال ۱۳۹۸ محدود شده و به همین دلیل، میزان تقاضا و فروش ما چندین برابر شد.

فتحی عنوان کرد: واردات تیوپ آلومینیومی به این دلیل توجیه اقتصادی ندارد که تیوپ‌های تولید شده حجیم هستند و هزینه حمل‌ونقل بسیار بالایی برای واردات آن‌ها باید پرداخت شود. از این رو، اکثر شرکت‌های تولیدی ترجیح می‌دهند که از شرکت‌های داخلی این محصول را خریداری و مصرف کنند.

وی مطرح کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در زمینه افزایش میزان تولید تیوپ در شرکت داروپوش، عدم امکان واردات این‌گونه محصولات، به دلیل تحریم‌های وضع شده است به نحوی که کشورهای تولیدکننده محصولات آلومینیومی تمایلی به داشتن ارتباط تجاری با کشور ما ندارند و این امر در افزایش میزان تقاضا و فروش شرکت ما بسیار تاثیرگذار بوده است.

مدیر بازرگانی شرکت دارو پوش  تاکید کرد: در زمینه تامین مواد اولیه‌ای که در کشور تولید نمی‌شود و باید وارد کنیم نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم؛ برای مثال لاک داخل تیوپ در ایران تولید نمی‌شود و ما باید این لاک خاص را وارد کنیم اما عموما تامین و تهیه این مواد اولیه به سختی صورت می‌گیرد.

فتحی توضیح داد: بعضی از مواد شیمیایی و دارویی از نظر ترکیبی با ظرف خود، باید در درون تیوب آلومینیومی ریخته شود. البته به تازگی از مواد دیگری مثل پلاستیک هم تیوب می‌سازند اما به‌علت ارتجاعی بودن پلاستیک، و باز کشیدن هوا در درون خود، ترکیب آن با محتوای درون تیوب و در نتیجه فاسد شدن مواد داخل آن، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوعی از تیوب هم تولید شده که لایه‌های آلومینیوم و پلاستیک یکجا مانند ظرف بسته‌بندی خمیردندان‌ها به کار می‌رود که تنها جنبه انحصاری و تبلیغی دارد و به‌علت هزینه زیاد برای مصارف عمومی، اقتصادی نیست.

وی افزود: فلز آلومینیوم برای بسته‌بندی بسیاری از مواد نیمه جامد بهترین گزینه و غیرقابل رقابت و جایگزین است؛ به گونه‌ای که کیفیت آب‌بندی بسیار عالی برای محافظت از محصول در برابر نور، رطوبت، گازها و باکتری فوق‌العاده و غیرقابل انکار دارد؛ بنابراین، تنها از این فلز می‌توان برای دارو استفاده کرد، تیوپ آلومینیومی نشکن، تمیز، بسیار سبک وزن و کوچک هستند و از نظر سهولت در مصرف، حفظ کیفیت محتوی و قیمت تمام شده بسیار مطلوب و به صرفه است.

فتحی بیان کرد: اقدامات و فعالیت‌های دولت در حوزه صنعت، همواره موجب ایجاد مشکلات و چالش‌های فراوانی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران شده است، در واقع به جای اینکه دولت حامی بخش‌های خصوصی باشد با وضع قوانین و صدور دستورالعمل‌ها به خصوص در زمینه مالیات و بیمه، موانع بی‌شماری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامی که دولت می‌تواند برای کمک به تولیدکنندگان انجام بدهد، سهمیه‌بندی ارز نیمایی است و اگر این ارز در اختیار شرکت ما قرار گیرد، مشکل ما در زمینه تامین مواد اولیه وارداتی تا حدودی برطرف می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت دارو پوش اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب افزایش تولید محصولات آلومینیومی در سال آتی می‌شود، راه‌اندازی شرکت آلومینیوم جنوب است که در سال آینده این شرکت تولیدات خود را در بازار توزیع می‌کند و  با افزایش میزان تولید شمش در کشور، نحوه توزیع و قیمت‌گذاری شمش بهبود می‌یابد که این امر در افزایش میزان تولیدات ما موثر است.

فتحی در پایان گفت: با شرکت‌های داروسازی در ارتباط هستیم و در حقیقت صنایع بالادستی داروسازی محسوب می‌شویم که به صورت پیمانکاری با آن‌ها همکاری می‌کنیم. در صورتی که تعامل این شرکت‌ها با ما بهبود یابد و پرداختی‌های ما به موقع انجام شود، میزان نقدینگی و تولیدات ما افزایش می‌یابد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6299

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است