• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

چالش‌های پیش روی تولید و فروش گندله در فولاد سنگان

  • کد خبر : 9473
  • 17 دی 1401 - 11:54
چالش‌های پیش روی تولید و فروش گندله در فولاد سنگان
معاون مالی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: این شرکت برنامه تولید پنج میلیون تن گندله و سه میلیون و 500 هزار تن کنسانتره را در سال 1401 خواهد داشت که با توجه به شرایط تولیدی، هدف دست‌یابی به ظرفیت اسمی در تولید کارخانه گندله‌سازی است.

معاون مالی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: این شرکت برنامه تولید پنج میلیون تن گندله و سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره را در سال ۱۴۰۱ خواهد داشت که با توجه به شرایط تولیدی، هدف دست‌یابی به ظرفیت اسمی در تولید کارخانه گندله‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، محمد زمانیان بیان کرد: با توجه به پایش‌های متوالی این شرکت، میزان تولید و فروش برنامه‌ریزی شده محقق شده و گفتنی است میزان رشد سود خالص و عملیاتی به ترتیب بیش از ۱۳ و ۲۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به بحران‌های جاری در دنیا، میزان تقاضای فولاد کاهش یافته است که متعاقب آن، کاهش نرخ فولاد را در پی داشته و نکته قابل توجه در این حوزه، افزایش سودآوری فولاد سنگان است که نقطه قوت آن، تولید پایدار کارخانه کنسانتره‌سازی به شمار می‌آید؛ چراکه امسال نسبت به سال قبل، افزایش تولید را در پی داشته و افزایش ۱۳۸ درصدی تولید نسبت به مشابه سال قبل، از دلایل افزایش سودآوری فولاد سنگان بوده است.

معاون مالی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ادامه به دیگر دلایل افزایش سودآوری شرکت اشاره کرد و گفت: افزایش تولید، موجب کاهش بهای تمام شده گندله می‌شود که این موجب افزایش سودآوری فولاد سنگان در حوزه تامین پایدار این محصول است و کاهش میزان قیمت سنگ، ریکاوری سنگ در بخش تولید از دیگر دلایل افزایش سودآوری فولاد سنگان است.

زمانیان تاکید کرد: اولین موضوع در حوزه چالش‌های سودآوری، حمل‌و‌نقل است و با توجه به مشکلات حوزه زیرساختی، ریلی و جاده‌ای عدم توجه کافی به این حوزه استراتژیک، بدون شک موجب اختلالات جدی در حوزه تولید و البته سودآوری خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات این حوزه، یادآور شد: تولید روزانه گندله در شرکت فولاد سنگان، حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تن گندله بوده است و ارسال محصول در نهایت در روز ۱۰ هزار تن به صورت جاده و ریلی است که همواره بیش از هشت هزار تن محصول گندله در پایل‌های ذخیره باقی می‌ماند و اگر به موقع ارسال و فروخته نشود، بدون شک منابع مالی شرکت دچار مشکل می‌شود و پروژه‌های توسعه‌ای و دیگر برنامه‌ها را مختل می‌کند.

معاون مالی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با بیان دیگر موانع موجود، ابراز کرد: بی‌شک بحث تامین قطعات یدکی، از موارد مورد تاکید در روند تولید است که فولاد سنگان با عنایت به تجارب شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان بومی، بسیاری از قطعات را مهندسی معکوس کرده است. البته بعضی از قطعات، نیازمند واردات است که بحث تامین و انتقال ارز و ارسال محصول انتخاب شده، از دیگر موانع روند تسریع در امور به شمار می‌آید.

زمانیان در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت فولاد سنگان اشاره کرد و ادامه داد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با توجه به سودآوری مناسب، سعی در تثبیت منابع و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای کرده است که در افق چهار ساله در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت که در بخش ارزی و ریالی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، حدود هشت هزار در طرح‌های زیرساختی و سرمایه‌ای خواهد بود.

وی اذعان کرد: در بخش زیرساخت‌ها، تامین پایدار برق، آب و گاز موردنظر خواهد بود که به امید خدا بتوانیم تامین پایدار موارد ذکر شده را داشته باشیم. در بخش توسعه‌ای، افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی، کارخانه کنسانتره هماتیت به ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری در دیگر حوزه‌ها در دست اقدام است که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون مالی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در پایان خاطرنشان کرد: موارد اشاره شده در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، باید به فال نیک گرفته شود. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در این منطقه در حوزه‌های متفاوت، موجب افزایش رفاه عمومی که از اهداف کشور بوده، شده است که با تلاش و کوشش تمامی همکاران، حمایت مدیریت محترم، سرمایه‌گذاری متناسب و استفاده از منابع خدادادی، به امید خدا شاهد افزایش رونق اقتصادی در منطقه و کشور باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9473

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.