• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

گل‌گهر بزرگ‌ترین حامی زنجیره فولاد کشور است

  • کد خبر : 1511
  • 10 اردیبهشت 1399 - 10:29
گل‌گهر بزرگ‌ترین حامی زنجیره فولاد کشور است
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت گل‌گهر هم در تولید کنسانتره و هم در تولید گندله کشور سهمی بیش از 30 درصدی دارد و از نظر تناژ تولید، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن در کشور و حامی نخست زنجیره تولید فولاد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت گل‌گهر هم در تولید کنسانتره و هم در تولید گندله کشور سهمی بیش از ۳۰ درصدی دارد و از نظر تناژ تولید، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن در کشور و حامی نخست زنجیره تولید فولاد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، جمشید ملارحمان در مجمع فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که به منظور افزایش سرمایه ۵۲ هزار میلیارد ریالی برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا باید از سهامداران بابت برگزاری و حضور در این مجمع که در شرایط سخت شروع کرونا در کشور انجام شد، تشکر کنم. حضور سهامداران در این مجمع نشان‌دهنده اهمیت موضوع آن برای تک‌تک آن‌ها است.

وی افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سکان‌دار توسعه‌های بزرگ‌ترین بنگاه حمایت‌کننده زنجیره تولید صنعت فولاد کشور است. آمار و عملکردهای گل‌گهر در سال گذشته حاکی از رشد تولید است. به طوری که در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۴ درصد افزایش تولید داشتیم

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در خصوص علل افزایش سرمایه عنوان کرد: در وهله اول، باید جایگاه گل‌گهر نه تنها به لحاظ عملکرد، بلکه نقش اساسی و بیش از ۳۰ درصدی در زنجیره تولید فولاد کشور حفظ کنیم. چرخ تولید و توسعه این شرکت، برای رسیدن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سود در سال‌های آتی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواهد چرخید.

ملارحمان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «جهش تولید»، تصریح کرد: با افتخار باید عنوان کرد که گل‌گهر در سال گذشته جهش تولید را رقم زد. این یعنی وقتی افزایش تولید ۴ درصدی در شرکتی که ۳۰ درصد مواد اولیه صنعت فولاد کشور را تامین می‌کند، رقم می‌خورد، این تنها یک شاهکار است. برای این افزایش تولید باید از همه کارکنان، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مجموعه ۲۵ هزار نفری گل‌گهر سپاس‌گزاری کرد.

وی اذعان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ناچار است بیش از ۶۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز خود را از معادن دیگر خریداری کند تا بتواند جهش تولید را در سال جاری نیز رقم بزند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ادامه داد: افزایش سرمایه به چند دلیل دیگر باید انجام شود. نخست برای سرعت بخشیدن به بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای در منطقه گل‌گهر و در مدار تولید قرار دادن آن‌ها که شروع شده‌اند و در دست اجرا قرار دارند، سرمایه لازم است. علاوه بر این، افزایش سرمایه به منظور افزایش تولید، افزایش ارزش دارایی‌ها و افزایش روزافزون شرکت، صورت می‌گیرد.

ملارحمان در پایان از سهامداران درخواست کرد به دلیل اهمیت طرح‌های توسعه‌ای شرکت گل‌گهر و رسیدن به اهداف متعالی مدنظر این شرکت، همان‌طور که تاکنون با برنامه‌های شرکت همراه بودند، حمایت خود را از افزایش سرمایه با رای مثبت اعلام کنند.

گفتنی است که مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت ماه با حضور ۸۱ درصدی سهامداران برگزار شد و در آن افزایش سرمایه شرکت از ۴۸ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت. در پایان مجمع، سهامداران با افزایش ۱۰۸ درصدی سرمایه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر طی دو مرحله موافقت کردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1511

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»